1ddPrint deze pagina

Eerdere nieuwsberichten:

02-09-10
Strijd om aanleg A4 laait weer op
01-09-10
Actiegroep bezoekt burgemeester Haarlemmermeer
31-08-10
Tv en pc slecht voor kleuters
30-08-10
ALF dupeert Griekse bontindustrie
29-08-10
Israëlische artiesten weigeren optredens in nederzettingen
28-08-10
Castro op conspiracy-toer
27-08-10
Inheemsen verslaan mijnbouwgigant
26-08-10
Wil de échte brandstichter opstaan?
25-08-10
'In Den Haag sporen ze niet!'
24-08-10
Radio Patapoe heeft wind tegen
23-08-10
VN pleit Shell vrij van vervuiling Nigeria
22-08-10
Assange vermoedt CIA-complot
21-08-10
'Turkije gebruikt chemische wapens'
20-08-10
Consumentensite nano-producten
19-08-10
Bedoeïenen laten zich niet verjagen
18-08-10
Vrijplaats De Galgenberg gaat verloren
17-08-10
Verzet tegen bouw kernreactor Petten
16-08-10
Krakers bezetten gestripte panden
15-08-10
Duitse politiek tegen 'street view'
14-08-10
WikiLeaks tergt het Pentagon
13-08-10
Blogger wegens 'haat-tweet' mogelijk vervolgd
12-08-10
Solidair met Chileense Mapuche
11-08-10
Ruiten produceren straks energie
10-08-10
Rechtszaak om herrie HSL
09-08-10
Woede om bouw hoogspanningsnet in Noors fjord
08-08-10
Activisten steken kuikenstal in brand
07-08-10
Vereniging sleept VROM voor de rechter
06-08-10
Herten Kroondomein vogelvrij verklaard
05-08-10
Blokkade vliegveld Luik
04-08-10
'Omroepbestel op de schop'
03-08-10
ELF Mexico steekt graafmachines in brand
02-08-10
Britse paniek om melk gekloonde koe
01-08-10
Bomenkap Ewijk uitgesteld door procedure
31-07-10
'Nederland neemt verdrag clusterbommen nauwelijks serieus'
30-07-10
Politie op zoek naar spoorsaboteur
29-07-10
Israël verdrijft bedoeïenen
28-07-10
Guerrillagroep claimt moord Griekse journalist
27-07-10
BP Londen tijdelijk out of order
26-07-10
Varend statement tegen plastic
25-07-10
Chinese zwerver Cheng is hot
24-07-10
'Circuspersoneel Belly Wien mishandelt agenten'
23-07-10
Rechter dwingt Demjanjuk naar rechtszaal
22-07-10
Partij Noord-Groningen vreest CO2-opslag
21-07-10
Ombudsman veroordeelt behandeling Maleke
20-07-10
Providers hoeven Pirate Bay niet te blokkeren
19-07-10
Griekse onderzoeksjournalist vermoord
18-07-10
WikiLeaks wijkt mogelijk uit naar Zweden
17-07-10
Urk Briest zet alle zeilen bij
16-07-10
Doorgave Pirate Bay in Nederland verboden
15-07-10
'Shell Pernis weigert luchtkwaliteit te verbeteren'
14-07-10
Raad van State schorst bouw megastal
13-07-10
Antikraakbureau zo lek als een gieter
12-07-10
Sloop boerderijen voor Zorreguieta's
11-07-10
Migranten bij Spanje verdronken
10-07-10
Internetcensuur Australië uitgesteld
09-07-10
Persstaking Italië tegen afluisterwet
08-07-10
Bethune hoeft de cel niet in
07-07-10
Hof haalt streep door extra verhuurkosten corporaties
06-07-10
Alsnog aangifte tegen Dutchbatters
05-07-10
Actie 'Geen CAO Moord!'
04-07-10
Japan staat vertoning van The Cove toe
03-07-10
Colombia hielp boeren te verdrijven
01-07-10
Breed verzet tegen Europese bewaarplicht
30-06-10
Zwangere asielzoekster overleden
29-06-10
'Turkse activisten vanuit Israëlische helikopter beschoten'
28-06-10
Energiebedrijven verstoken foute steenkool
26-06-10
Paul Watson wordt gezocht
25-06-10
Actievoerders leggen bouw vluchtelingenbajes stil
24-06-10
Actiegroep claimt brandstichting Strukton
23-06-10
De Waal handhaaft topsalaris directie SNV
22-06-10
Oproep tot duurzame aanschaf pc
21-06-10
'Zeg nee tegen Borssele 2'
20-06-10
WK 2014 Brazilië dreigt financieel fiasco te worden
19-06-10
Sea Shepherd bevrijdt blauwvintonijn
18-06-10
Niet-commerciële omroep bepleit
17-06-10
Wake tegen kernenergie
16-06-10
Windmolens Urk van de baan
15-06-10
Ambtenaren manipuleren studies
14-06-10
Protest WK-stewards wegens onderbetaling
13-06-10
Fietsdemonstraties in Amsterdam
12-06-10
Amerikaanse steun oorlog Afghanistan slinkt
11-06-10
Toename geweld tegen homo's in Amsterdam
10-06-10
Vissers vallen activisten Greenpeace aan
09-06-10
Kwart bevolking stemt niet
08-06-10
Cultuurkrakers verlaten Asta-pand
07-06-10
Politiechef Congo betrokken bij moord activist
06-06-10
Europese protesten voor Gaza
05-06-10
Ook laatste Gaza-schip geënterd
04-06-10
Vredesboot nadert Gaza
03-06-10
'Politie Rotterdam niet hardhandiger'
02-06-10
Krakers Breda bezetten monumentaal pand
01-06-10
Nepbrief 'wapenconferentie' verspreid
01-06-10
Nieuwe vredesboot onderweg naar Gaza
31-05-10
Haagse cultuurkraak tegen kraakverbod
31-05-10
Israël richt bloedbad aan op vredesboot
29-05-10
Gemeenten willen geen kraakverbod
28-05-10
KNMG wil jongensbesnijdenis ontmoedigen
27-05-10
Kapitein Sea Shepherd ontkent mishandeling
26-05-10
'België thuisbasis islam-staat'
25-05-10
Wapenconferentie bij Vrijheidsmonument
24-05-10
Homofoob presenteert bijeenkomst tegen Wilders en discriminatie
23-05-10
Personeel Belly Wien weer over de schreef
22-05-10
Duits gerechtelijk onderzoek naar Google
21-05-10
OM Amsterdam trekt ontruimingsplannen in
20-05-10
Shell zegt reductie CO2-uitstoot Nigeria toe
19-05-10
Krakers krijgen uitstel van executie
18-05-10
Activisten 'sluiten' vestiging Monsanto
17-05-10
Duimendraaien voor de krakers
16-05-10
Aanslag op woning Lars Vilks
15-05-10
Krakers Schijnheilig niet langer veilig
14-05-10
Thaise opstand escaleert
13-05-10
Omstreden visvangst Mauritanië van de baan
12-05-10
Fundamentalisten vallen cartoonist aan
11-05-10
Vuilnisstaking met week verlengd
10-05-10
Protesten tegen nieuwe waterwet in Ecuador
07-05-10
Website politiegeweld Rotterdam
06-05-10
Staat aangeklaagd om vingerafdrukdatabase
05-05-10
Molukkers solidair met gevangen kameraden
04-05-10
Politiegeweld Rotterdam ter discussie
03-05-10
Brein sleept Ziggo voor rechter
02-05-10
1 Mei-betogingen lopen uit de hand
01-05-10
De Illusie is niet meer
29-04-10
Vader Maximá mogelijk vervolgd
28-04-10
Zestal Saharanen in hongerstaking
27-04-10
Piratenpartij neemt deel aan verkiezingen
26-04-10
FNV zwakt vuilstaking af onder druk
25-04-10
Massaal Duits protest tegen kernenergie
24-04-10
'Eurlings voedt een vliegillusie'
23-04-10
Schoonmakers winnen strijd
22-04-10
Indianen blokkeren bouw stuwdam Brazilië
21-04-10
Luchtvaartbedrijven leveren noodhulp én wapens
20-04-10
Vliegverbod goed voor milieu
19-04-10
Piratenpartij dumpt kandidaat Tweede Kamer
18-04-10
Activisten doven neonreclame
17-04-10
Groen licht voor ecoduct Waterleidingduinen
16-04-10
UWV nu mikpunt strijd schoonmakers
15-04-10
Veroorzaker giframp sponsor Live Earth
14-04-10
Counter Culture Festival op losse schroeven
13-04-10
Schoonmakerswoede over uitblijven cao neemt toe
12-04-10
Bemanning vastgelopen cargo wordt vervolgd
11-04-10
Philips niet blij met krakers
10-04-10
Boete voor demonstranten tegen kraakverbod
09-04-10
EDEV bepleit importverbod apen
07-04-10
Overheid kapte deel Schinveldse bos illegaal
06-04-10
Hamas executeert vrolijk verder
05-04-10
Peruaanse generaals berecht voor moord studenten
04-04-10
Actievoerders dringen Volkel binnen
03-04-10
Milieu niet veel beter met massaal vegetarisme
01-04-10
'Kom naar Volkel, alles moet weg!'
31-03-10
Jongen gedood bij aanslag Athene
30-03-10
Dell computers milieuvijandig
29-03-10
Opnieuw debat over CO2-opslag
28-03-10
Krakers dreigen WK Voetbal te verstoren
27-03-10
Verboden tentoonstelling terug in bieb
26-03-10
Actievoerders leggen bouw uitzetcentrum stil
25-03-10
Cuba dwarsboomt visum activiste
24-03-10
Inzage documenten Shell Nigeria geëist
23-03-10
Schoonmakers staken door
22-03-10
Bibliotheek verwijdert expositie Palestijnen
21-03-10
Tientallen arrestaties bij protesten Rusland
20-03-10
Britse klimaatcampagne gestaakt
19-03-10
Erdogan tegen assimilatie Turken in Europa
18-03-10
PvdA: werk boven inspraak en milieu
17-03-10
Zitestafette schoonmakers
16-03-10
Bouwstop bio-industrie bepleit
15-03-10
Nederlands asielbeleid bekritiseerd
14-03-10
Ngo's boos op NAVO-topman
12-03-10
Obama voor DNA-databank arrestanten
11-03-10
Kraakverbod niet controversieel genoeg
10-03-10
Glossy ministerie LNV bekritiseerd
09-03-10
Schoonmakers demonstreren op Schiphol
08-03-10
Was Robin Hood géén weldoener?
07-03-10
Betoging na huiszoeking bij
PKK-verdachten
06-03-10
Obama komt genocide-ontkenners tegemoet
05-03-10
Journalist wint zaak tegen geheime diensten
04-03-10
Sea Shepherd behoudt vaarvergunning
03-03-10
Wilde staking schoonmakers Schiphol
02-03-10
Duits Hof sloopt bewaarplicht telecom
01-03-10
Israëlische conferentie in Vredespaleis
28-02-10
Exit Vrijplaats Koppenhinksteeg
27-02-10
CBP onderzoekt OV-chipkaart opnieuw
26-02-10
Herdenking geruimde geiten en schapen
25-02-10
NS denkt aan inzet stakingsbrekers voor reiniging treinen
24-02-10
'Amsterdammer moet blanco stemmen'
23-02-10
Helft Britse meisjes vindt zichzelf te dik
22-02-10
Vleesindustrie vaart wel bij bevolkingsgroei
21-02-10
Kraakpand voormalig pretpark door brand verwoest
20-02-10
Vleesvervangers slecht voor milieu?
19-02-10
EU voor handelsstop blauwvintonijn
18-02-10
Urk vecht tot laatste snik
17-02-10
Nederlandse Staat aangeklaagd om databank vingerafdruk
16-02-10
Biobrandstof leidt tot honger
15-02-10
Britse kernwapenfabriek stilgelegd
14-02-10
Massaal protest tegen herdenking bombardement Dresden
13-02-10
Cyberaanval wegens filterplan Australië
12-02-10
Vierde aanhouding voor BFF-actie
11-02-10
Weerstand tegen bouw vakantiepark Velsen
10-02-10
Brandweer jaagt ambtenaren de straat op
09-02-10
Opnieuw aanvaring Sea Shepherd
08-02-10
Turks protest tegen privatisering
07-02-10
Haarlemmermeer stemt in met bouw nieuwe vluchtelingenbajes Schiphol
06-02-10
Ter Horst miss Big Brother
05-02-10
Openbaarmaking datalek mogelijk verplicht gesteld
04-02-10
JSF-project draait uit op een debacle
03-02-10
Windparken in zee gevaar voor zeezoogdieren
02-02-10
Kraakactie tegen verloedering monument
01-02-10
Deel De Hallen bezet
30-01-10
Onderzoek aanvaring Sea Shepherd
28-01-10
Chávez zet tv-zenders op zwart
27-01-10
Detentiecentrum Zeist deels ontruimd na brand
26-01-10
Australische websites op zwart
25-01-10
Uitzettingen EU sterk gestegen
24-01-10
Protest tegen konijnenjacht
23-01-10
Duits arrestatiebevel voor Videla
22-01-10
Antikraakbedrijf speelt voor eigen rechter
20-01-10
'Toename repressie tegen mensenrechtenactivisten'
19-01-10
Verkeershinder vanwege ontruimingsrondje
18-01-10
'Ruimen geiten was te voorkomen'
17-01-10
Bewoners maken kabaal wegens verbreding A27
16-01-10
OV-chipkaart fors duurder dan strippenkaart
15-01-10
Ma Flodder gaat Mokum redden
14-01-10
Gezondheidsrisico's bodyscanners?
13-01-10
Balkenende wilde Natura 2000 aanpassen
12-01-10
Makers nepfolder niet vervolgd
11-01-10
OvJ's op de zwarte lijst
10-01-10
Kunstenaars nemen intrek in schoolgebouw
09-01-10
Haagse wethouder keurt speculatie goed
08-01-10
Strooizout leidt tot kritiek
07-01-10
Walvisvaarder ramt boot Sea Shepherd
06-01-10
Krakers doen aangifte tegen Leids college wegens laster
05-01-10
'Strenge regels voor open internet'
04-01-10
Meeste gevaarlijke kruispunten in Noord-Holland
03-01-10
Ierse campagne tegen omstreden blasfemiewet
01-01-10
'Vrijheid voor de Palestijnen'

Archief 2009:
01-01-09 t/m 30-12-09

Archief 2008:
01-01-08 t/m 31-12-08

Archief 2007:
01-01-07 t/m 31-12-07

Archief 2006:
17-01-06 t/m 24-03-06
25-03-06 t/m 19-04-06
20-04-06 t/m 05-05-06
07-05-06 t/m 22-05-06
23-05-06 t/m 22-06-06
24-06-06 t/m 06-08-06
07-08-06 t/m 04-09-06
06-09-06 t/m 23-09-06
24-09-06 t/m 17-10-06
20-10-06 t/m 31-12-06


 


 

ALKMAAR, 29 JUNI 09 – Actievoerders hebben zaterdag in negen steden picket-lines gehouden bij supermarkten vanwege de verkoop van halalvlees. "Ritueel slachten resulteert in een gruwelijke doodstrijd voor de dieren", meldt de campagnegroep Met de Dieren tegen de Beesten (MDTB).

Zaterdag 27 juni organiseerde de dierenrechtengroep Met de Dieren Tegen de Beesten haar eerste landelijke anti-halal actiedag. Er vonden picket-lines plaats bij filialen van AH, C1000, Deen en Hoogvliet in Alkmaar, Amsterdam, Capelle aan de IJssel, Den Haag, Eindhoven, Leiden, Rotterdam, Zaandam en Zoetermeer.

"Joodse en islamitische wetten schrijven voor dat dieren onnodig pijn lijden wanneer ze ritueel geslacht worden. Na de verplichtte halssnede zijn de dieren nog tot zo'n 2 minuten bij kennis en ondergaan immense pijn", aldus de nationalistische dierenrechtengroep.

MDTB vindt de opstelling van traditionele linkse actiegroepen tegen het ritueel slachten "veel te slap". Dit zou het gevolg zijn van het feit dat men bang is om voor racist uitgemaakt te worden.

Snackproducent Mekkafood in Venlo ontkent dat halal slachten gruwelijk zou zijn. "Eerst wordt het dier bedwelmd en vervolgens met een scherp mes handmatig geslacht. Daardoor ontstaat een sterke daling van de bloeddruk en stopt inderdaad de zuurstoftoevoer naar de hersens. Het dier is meteen bewusteloos zonder dat er noemenswaardige pijn optreedt", meldt de directeur in De Telegraaf.

Toch wordt er in Nederland wel degelijk op grote schaal onverdoofd ritueel geslacht. Om die reden diende de Partij voor de Dieren (PvdD) onlangs een initiatiefwet in die hieraan een einde moet maken. In deze initiatiefwet worden voorstellen gedaan om de uitzonderingsbepaling voor onverdoofd ritueel slachten in artikel 44 van de Gezondheids- en Welzijnswet voor Dieren te schrappen alsmede het Besluit ritueel slachten aan te passen.

"De mogelijkheden om de stress en pijn bij dieren ook bij het ritueel slachten tot een minimum te beperken, worden in Nederland niet benut", aldus partijvoorzitter Marianne Thieme. "In andere landen, zoals Nieuw Zeeland, zijn reeds protocollen ontwikkeld voor elektrische bedwelming die niet in strijd worden geacht met religieuze voorschriften."

Het indienen van de initiatiefwet is een reactie op een eerder genomen besluit van de Raad van State, dat onverdoofd slachten toestaat met beroep op de godsdienstvrijheid. "De PvdD is voor godsdienstvrijheid, maar vindt het onacceptabel dat Nederlandse dierenwelzijnnormen voor ritueel slachten mogen worden overtreden", aldus Thieme.

Minister Verburg is in 2007 begonnen uit te zoeken of het voor religieuze organisaties bespreekbaar is om dieren te bedwelmen voordat ze ritueel worden geslacht. De minister benadrukte daarbij dat ze geenszins van plan is te tornen aan het recht op vrijheid van godsdienst en daarbij horende gebruiken als ritueel slachten. Verburg is nog steeds zoekende.


lees ook het commentaar op de kritiek uit o.a. het onderstaande gastenboek.


- - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -

Geef je mening:

Naam:

Bericht:  

Add bold text  Add italic text  Insert link. Replace the sample link address with your own 

piet - February 08, 2010 - 10:24 pm
ze moeten al die moslims zelf de strot afsnijden.
weten ze gelijk wat het is.


BadGirl49 - October 23, 2009 - 11:15 am
And would you accept such an email? ,


Boy75 - October 22, 2009 - 11:41 am
Phonological recoding skill and beginning reading. ,


Jopie - October 13, 2009 - 01:11 pm
Deze dus:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5054028/__Dolle_stier_springt_in_vijver__.html?p=38,2


Jopie - October 13, 2009 - 01:10 pm
MDTB blijkt toch weer gelijke te hebben, islamistische slachthuizen deugen niethttp: //www.telegraaf.nl/binnenland/5054028/__Dolle_stier_springt_in_vijver__.html?p=38,2


Loy14 - October 13, 2009 - 11:26 am
As a result, principals often feel it is better to stay above the fray. ,


Maxx99 - October 11, 2009 - 02:40 am
You asked, I provided the data. ,


Natasha - July 14, 2009 - 11:02 pm
@ouwe zak - July 02, 2009 - 12:56 am .

Dat is niet zozeer een beperkte beleving maar een compleet onjuiste.


HaHa - July 05, 2009 - 11:16 am
Reeks brandstichtingen door Voorpost in Almere

Eind augustus 2007 moest een groep van 11 extreem-rechtse jongeren uit Almere zich bij de rechter verantwoorden voor een reeks aanslagen in 2006. Er was geprobeerd brand te stichten in een synagoge, een islamitische slagerij, een islamitische school en een kraakpand, allemaal in Almere. Ook poogde de groep een Amsterdams kraakpand in brand te steken.

De jongeren zijn voor een deel afkomstig uit extreem-rechtse gabberkringen. Ze werden actief op diverse internetfora, waaronder die van Stormfront. In 2005 noemde de groep zich Wakker Almere. Meteen kwam er een leidersfiguur bovendrijven: Elmar de Kuijper. Die raakte al snel in contact met Platform de Krijger (PDK),(1) een groep extreem-rechtsen in Utrecht. De Almeerse groep besloot zich aan te sluiten en verder te gaan als een afdeling van PDK. Die afdeling organiseerde een paar borrels en een enkele actie. In oktober 2006 stapte de groep over naar de extreem-rechtse organisatie Voorpost.(2)

Brandbommen

In dezelfde maand begon een viertal kernleden van de groep, waaronder De Kuijper, samen met de Almeerse neo-nazi Brian Boender met een reeks brandstichtingen. Als eerste pakten ze een synagoge aan. Boender gooide een steen door de ruit, gevolgd door twee brandbommen. Het vuur doofde voordat er echt brand uitbrak. Een week later werd dit recept herhaald bij een islamitische basisschool. Ook hier kwam het uiteindelijk niet tot een echte brand. Weer een week later ging de groep naar een kraakpand in Amsterdam. Ze zagen dat er mensen binnen waren, maar gooiden toch een ruit in en vervolgens twee brandbommen naar binnen. Ook hier doofde het vuur vrij snel. Gelukkig maar, anders waren de gevolgen rampzalig geweest. Vlak voor kerst gingen dezelfde vijf weer op pad. Ze probeerden de ruit van een islamitische slagerij in Almere met een bijl in te slaan. Dat mislukte en ook dit keer gingen de brandbommen voortijdig uit. Na deze aanslag bleef het even rustig, tot een groep linkse jongeren begin 2007 een pand kraakte in Almere. De Kuijper hoefde niet lang na te denken over een reactie. Hij mobiliseerde zijn achterban van Voorpost-Flevoland. Die ging gewapend met knuppels, ploertendoders, een gaspistool en twee brandbommen naar het pand. Ze vielen binnen, joegen de krakers naar buiten en één lid gooide een brandbom. Het hele gebouw brandde tot de grond toe af.

De kern van 5 was verantwoordelijk voor het gros van de aanslagen. De andere 6 daders waren alleen betrokken bij de aanval op het kraakpand in Almere. Maar ook zij waren allemaal lid of nauw betrokken bij Voorpost. Ze bezochten de periodieke borrels en namen deel aan extreem-rechtse activiteiten in het land, net als de kernleden. De 5 hoofddaders werden veroordeeld tot 16 maanden cel, waarvan 8 maanden voorwaardelijk. De andere 6 daders kregen straffen die varieerden van 200 uur werkstraf tot 7 maanden cel.


HaHa - July 05, 2009 - 11:08 am
sorry Thomas maar ik schaam me niet voor hoe ik ben.
dat jullie alleen maar strak in pak lopen om zieltjes te winnen voor het nationalisme en een masker op hebben voor wat jullie organisatie(Voorpost) is thja daar kan ik niks aan doen .
maar ja ik zou me ook schamen als ik gepakt word als organisatie die joden graven beklad en poogd een synagoge in de brand te steken maar nee dat vertellen jullie niemand .
jammer he dat ik jullie wel door heb heh kleine fascisten .
je moet je kapot schamen om je voor te doen voor iemand die je niet bent .
dus Thomas ik hoop dat je moeder dit leest en je echt het huis uit trapt want als nog blijkt maar weer dat je nog steeds ondanks het verbod van je moeder bij voorpost zit .


Hein Maassen - July 03, 2009 - 09:25 pm
Wat een rituele, hormoongestuurde dansen van jonge opgefokte mannen weer....


T. Wentzel - July 03, 2009 - 11:32 am
Kijk naar je eigen taal, kleuter.
Je bent in Nederland, je schrijft teksten als een 4-jarige.

Knip je haren, was je kleren, ga aan het werk, betaal huur! En vooral neem roetfilter op je vieze krakersbus en een deo-bus voor onder je oerwoud... ...je oksels.

Toen niet, nu niet, nooit meer links-fascisme.


HaHa - July 02, 2009 - 11:26 pm
Voor een Nationalst is jouwn Nederlands best slecht Thomas maar ach wat boeit dat maar goed even een ding : Toen Niet ,Nu Niet , Nooit Meer Fascisme !!!


T. Wentzel - July 02, 2009 - 11:04 pm
Leuk dat op dat moment mijn moeder in het buitenland verkeerde zonder mobiele telefoon ;) dus misschien dat ze jou gebeld hebben toen ;) wie weet.

Maar argument ad personum is zo slecht om in te zetten. We hebben het hier over dieren, en we gaan niet over familieleden :)

Slaap zacht linxe loeder ;)

Vechten wij wel voor een betere wereld ;)


HaHa - July 02, 2009 - 10:17 pm
Mama is boos: Emmeloordse actievoerder trekt zich terug
vrijdag 08 augustus 2008 | 05:57 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 28 maart 2009 | 05:11

Tekstgrootte
EMMELOORD; - Of de betoging tegen Circus Belly Wien in Emmeloord morgen doorgaat, is nog maar de vraag.

Feit is dat de initiatiefnemer, de pas 19-jarige Thomas Wentzel uit Emmeloord, zich heeft teruggetrokken onder druk van zijn ouders. De organisatie die hij vertegenwoordigt, Voorpost Flevoland, wil de actie overnemen.

"Ik ben hier woest over", zei zijn moeder gistermorgen. "Ik wil absoluut niet dat hij zich aan Voorpost bindt. Als hij thuis is van zijn werk, zijn de rapen gaar."

Naar eigen zeggen wist ze niet dat Thomas zich met deze nationalistische groepering had ingelaten.

Blijkbaar kwam dit Thomas ter ore, want niet veel later deelde hij mee dat hij zich terugtrekt uit de organisatie. Met gevoel voor tact: "Anders kom ik in de privé-sfeer in de problemen."

Zijn moeder dreigt hem zelfs uit huis te zetten als hij bij Voorpost blijft. "Er komt geen actie van mij meer", zei de Emmeloorder. "Of ik bij de demonstratie zal zijn, weet ik nog niet. Maar ik draag in elk geval niet meer de eindverantwoording."

Andere leden van Voorpost nemen de organisatie over, meldt hij.

Deze club is nog in overleg met de gemeente Noordoostpolder over locatie en tijdstip van de betoging.

Volgens Voorpost maakt het circus

zich schuldig aan dierenleed.

De bedoeling is om zaterdag pamfletten uit te delen bij het circustterrein. Om bezoekers van Belly Wien te informeren over wat er allemaal aan de hand zou zijn.

De moeder van Thomas begrijpt er niets van. "Die beesten worden keurig verzorgd."

Overigens was Voorpost Flevoland gisteren niet voor commentaar bereikbaar.

Voorpost is een 'nationalische actiegroep' die, zo valt te lezen op de website, 'strijdt' tegen drugsgebruik, kindermisbruik en massa-immigratie. En dierenleed dus.

Voorpost is 'radicaal, maar niet extreem'.


link - July 02, 2009 - 07:21 pm
http://llink.nl/eetsmakelijk/viewpage.php?page=aflevering&f_Aflevering=1644


T. Wentzel - July 02, 2009 - 04:02 pm
@Jaja, je zegt het zelf, het is een blijft een allochtoon... en je hebt het ook nog over een die crimineel is. Dan is voor ons beiden het verhaal helder.


eens - July 02, 2009 - 03:39 pm
ik ben het helemaal eens met 026
ik ben totaal klaar met die opdringerige afa figuren
en opdringerige veganisten
die mij onder bedreiging hun mening willen opdringen
ik ben zeker geen aanhanger van extreem rechtse ideeën
laat staan van vegan nazies
maar ik zou hier graag mijn eigen mening over willen vormen
het is compleet gestoord dat een groepje fanatieke extreem
links figuren denken te kunnen uit maken wat ik mag lezen
omdat ik anders wel eens een nazie zou kunnen worden
en ik denk met het ten toon stellen van dit soort uber mens
gedrag van de kant van deze figuren
de strijd tegen extreem rechts alleen maar verzwakt heeft
dit gedrag is ook terug te zien bij veganisten
met als reactie dat ik een groeiende haat is tegen veganisten
binnen in de linkse beweging
duzz voor de laatsen keer aan die fanatieke losers :

de jaren 80 zijn voorbij!!!!
en pleur op met je bedreigingen
IK bepaal mijn eigen idealen wel en kan ook uitstekend
mijn eigen mening vormen
en jullie fanatisme holt de linkse beweging uit
dus als jullie de behoefte hebben de minister van propaganda te spelen en aan censuur te gaan doen
dan is het misschien tijd om over te stappen naar extreem rechts
die hebben altijd ruimte voor een nieuwe goebels of adolf hitler


ps
deze reactie op afa van mij doet geen afbraak
aan mijn haat tegen extreme rechts
het enige waar ik voor pleit is het recht om ze zelf te kunnen afkeuren
en geen uber idealisten die dat voor mij bepalen
en dit geld ook voor de rechten voor dieren


Atheist - July 02, 2009 - 03:05 pm
Beste mede-atheist, ik bedoel eigenlijk te zeggen dat het blijkbaar een enorm taboe is hier te zeggen dat halal en koosjer slachten achterhaald en middeleeuws is. Bij de minste kritiek op moslims wordt meteen Auswitch erbij gehaald, beetje triest niveau van discussieren.

Ook opmerkelijk eigenlijk dat mensen meteen zeggen dat rechtse dierenactivisten helemaal niet voor dieren op willen komen, hoezo vooroordelen.

Snap ook die hele drukte over die kleine rechtse groepjes niet. Het heeft volgens mij meer te maken met een soort van Ajax-Feyenoord gevoel dan met oprechte zorg over een in stukken vallende samenleving, want een miljoen aanhangers van Geert Wilders lijkt me dan toch wel een wat grotere zorg.


jaja - July 02, 2009 - 02:36 pm
Voorposter op NSV betoging leuven: ' als een allochtoon een misdaad begaat dan sturen we hem toch gewoon terug, ook al zijn ze hier geboren , het blijven toch buitenlanders'

Genuanceerde kritiek? Domme blinde haat voor de ander ja!
Begin eens na te denken bende debielen!


T. Wentzel - July 02, 2009 - 02:01 pm
Blijkbaar gaat deze discussie allang niet meer om het feit dat er veel dierenleed is.

Wees eens wijzer.

Over mensen die op Voorpost kankeren, weleens goed alle ideeën doorgenomen? Dat Heel-Nederland wat er altijd bijgehaald wordt is zo slecht nog niet. ;) En genuanceerde kritiek op massa-immigratie en islamisering is ook niet mis. :)


bla - July 02, 2009 - 01:35 pm
@ 026:

www.wilderssluitookjouuit.nl

nu blij?


026 - July 02, 2009 - 01:24 pm
ben het helemaal met nijmegen eens. Mensen kunnen prima zelf nadenken over de achtergronden van die actiebgroep. Iedereen kan zelf redeneren dat t nationalisten zijn en dat ze t mede uit islamofobie doen. Je hoeft toch niet alles uitgespeld te krijgen!! Of geloof je ook alles wat in de krant komt, de toespraken van Bush, ga zo maar door???

IK DENK ZELF NA! ik ben tegen censuur in elke vorm die sommige afa's zo graag willen, en al helemaal tegen de hele afa lifestyle: er zijn meer dingen in het leven dan het "bevechten" van een stel clowns en andere mafkezen! doe liever iets tegen Wilders


Ook Atheist - July 02, 2009 - 12:52 pm
@atheist:
Natuurlijk mag er gezegt worden dat er enge dingen gebeuren in de naam van het geloof. Of dat nu de islam of het christendom of boedisme is. Het verschil zit hem er in dat deze dingen worden gezegt door een groep die niet geen kritiek levert op geloof in het algemeen (atheisme), maar op een bepaalde bevolkingsgroep (rascisme). Voorpost en MDTB zijn extreem-rechtse groepen die rassenhaat en onderdrukking voorstaan. Het is niet voor niets dat deze "dierenrechten"groep actie voert tegen halal en kosjer slachten, i.p.v. slachten in het algemeen. Het gaat deze groep namelijk echt niet om het bevechten van de bio-industrie, maar om het winnen van zieltjes voor extreem-rechts.


Atheist - July 02, 2009 - 12:19 pm
Blijkbaar mag hier niet gezegd worden dat er slechte dingen gebeuren in naam van het geloof.
dat is engggggggggg


Anique Mulder - July 02, 2009 - 12:14 pm
Extreemrechts, NEE!

Wat het thema ook moge zijn, extreem nationalistische groeperingen behoren niet gepromoot te worden!

Alex; Heb jij een plaat voor de kop? Zie jij niet in dat deze groepering voor rechten van dieren zijn, maar de mensen onderling nog niet eens gelijkwaardig kan stellen?!?

Een groepering die op gelijke voet met Voorpost staat. Een groepering die een heel-Nederlands gedachtegoed nastreeft , voor apartheid strijd, alle buitenlanders en moslims generaliseert en stigmatiseert, haat opwekt tegen deze bevolkingsgroepen... Een groepering waarvan leden betrokken waren bij het bekladden van joodse grafstenen, samenwerken met Blood&Honour en niet terugdeinzen voor geweld tegen minderheidsgroepen?

Hoe kun je dat ooit over het hoofd zien? Je hebt daar een gigantische steek laten vallen! Of een gigantische draad in je hoofd los zitten.


Ravage?? Blamage!! - July 02, 2009 - 11:54 am
Ravage/Alex,

Sympathie voor extreemrechts gaat VELE stappen te ver!!! Te gek voor woorden dat dit voormalig links nieuwsmedium nu als spreekbuis voor extreemrechts dient.

Volgens mij heeft Alex een stuk geschiedenis gemist!!!


pointer - July 02, 2009 - 09:41 am
wat deze "dierenliefhebbers" met joden en moslims van plan zijn is veel erger dan halal slachten, google maar eens op "auswitch"


ouwe zak - July 02, 2009 - 12:56 am
In mijn beperkte beleving is het eigenlijk heel simpel, Ravage is door ons gemaakt, de huidige redactie dient zich bewust te zijn van het feit dat zij slechts bewaarders zijn van onze linkse traditie. Ik zou dus zeggen: indien het blad verwordt tot spreekbuis van het rechtse tuig, dan moet uitgekeken worden naar andere redactieleden.
Lijkt mij wiedes.


NN - July 02, 2009 - 12:50 am
@ T.Wentzel

ey Thomas ,
hmm nee sorry hand in hand samen vechten voor dierenrechten is in mijn ogen niet mogelijk.
Dat is vanwege het feit dat jullie in jullie informatie nationale propaganda stoppen dus dat kun je zelf ook niet neutraal noemen .
en even tussendoor mag jij je van je moeder wel inlaten met die types van Voorpost want ik kan mij nog iets herinneren dat ik las in de krant dat mamma is boos ?
Maar ik vind het schandalig dat jullie bij het thema dierenrechten het nationalise verspreiden zouden jullie dat niet meer doen en jullie zouden van die ideologie afstappen dan zal er een hele maar dan ook echt een hele kleine kans zijn dat ik met jullie hand in hand wil strijden voor dierenrechten maar reken daar maar niet op


@daniel2 - July 01, 2009 - 11:51 pm
Vind je het alleen niet hypocriet van jezelf dat je tegen dierenleed bent, maar op een partij stemt die de industrie achter dierenleed steunt (b.v. VVD stemde tegen het vandaag aangenomen wetsvoorstel voor een verbod op de pelsdierenindustrie).


@daniel - July 01, 2009 - 11:47 pm
@daniel
Nee natuurlijk niet. Maar er is toch wel een verschil tussen de VVD en Voorpost, of vind je van niet??


Daniel - July 01, 2009 - 10:52 pm
Ik stem VVD en ben tegen dierenleed. Wordt ik nu ook op mijn bek geramd door de Antifa als ik demonstreer tegen dierenleed ?

Wat een facistisch bolwerk is dat Indymedia toch...


T. Wentzel - July 01, 2009 - 10:21 pm
Schelden heeft geen zin, kom gerust eens een verhelderende bak koffie drinken in het schone Flevoland; je bent van harte welkom.

De discussie niet aangaan maakt niet uit, die gaan wij wel aan, en winnen doen we hem ook. Gefundeerd en genuanceerd met een mooi einddoel in het vooruitzicht.

En hou die bitches van je maar thuis, we praten hier als volwassenen onder elkaar.

Goedenavond,

T. Wentzel
Met de Dieren Tegen de Beesten
Radio Rapaille


Anti-Niederlandische - July 01, 2009 - 10:03 pm
En ga nu niet lopen mekkeren over discussies aangaan dit en dat..

Er is geen plek voor een gemeenschappelijke beweging omtrent dierenrechten vanuit links, NOOIT niet.
Net zo min als dat er plek is voor een gemeenschappelijke strijd tegen kapitalisme, voor kraken voor NIETS niet.

Alle gemarginaliseerden in onze samenleving hebben potentie om samen op de barikaden te staan met ons. Fascisten, racisten, nationalisten in de regel echter NOOIT omdat zij in hun ideologie haaks staan op het streven naar een vrije maatschappij en nooit te combineren zijn met de radikale theorie en praktijk die in verschillende aktiestromingen in Nederland gebezigd worden.

Nuff said, bitches.


Anti-Niederlandische - July 01, 2009 - 09:56 pm
Thomas houdt lekker je bek dicht, niemand zit te wachten op je commentaar..

En Nederland moet van de kaart geveegd, te beginnen met Flevoland (dat is toch maar nep eigenlijk).

Dus nogmaals, houdt gewoon je bek.


T. Wentzel - July 01, 2009 - 09:03 pm
Het niveau van links komt weer bovendrijven, wees neutraal, vecht hand in hand voor dierenrechten.

Hand in hand op naar een beter, veiliger, dierenvriendelijker en vooral vrij Nederland voor diegene die zich gedragen.

Dierenrechten beter vastleggen in de wet.


tuurlijk - July 01, 2009 - 08:21 pm
@wtf
echt mensen zoals jij hebben zo een bord voor hun kop
en dan wil ik niet eens in gaan op de inhoud van het
boven staande stuk
maar als er iemand een nazie is dan ben je dat zelf!!!
en mensen met een instelling zoals jij zorgen er juist voor dat er meer mensen nazie worden
en het draagvlak voor de belangrijke strijd tegen
rasisme alleen maar minder word
buiten dat maak je jezelf zwaar belachelijk
door met voorbeelden uit de 2e wereld oorlog te komen
ververs je voorbeelden eens een keer ipv met voorbeelden van 64 jaar geleden te komen
maar volgens mij ben je net zo verslaaft aan die symboliek uit de 2e wereld oorlog als die nazies waar je zo tegen bent
misschien moet je je eens de vraag stellen wat belangrijker is voor jouw
een werkelijk einde aan rasisme of laten zien dat je heel erg tegen rasisme
bent
wat was het ook al weer?
denk niet wit denk niet zwart denk niet zwart wit?


Tsja... Tsjakka! - July 01, 2009 - 08:09 pm
Terechte kritiek dat Ravage beter weet en over de achtergrond en intenties had moeten berichten van deze dieren actievoerders, die dierenrechten vooral/alleen zien in het kader van hun moslim e/o joden (-geloof) haat.

Extremistisch zoals regionen uit Indymedia over dit artikel en Ravage heenvallen (kritiek O.K., maar dat gaat daar wel erg ver).

De tijd is rijp om het activisme weer terug te brengen naar de burger. Die burger is tegenwoordig niet meer zo 'extreem-links', maar is onder de juiste voorwaarden best warm te maken voor ideele actie. Zo zijn er bijv. ook 'rechtse' bedrijven die geld en goederen inzamelen om naar de 3e wereld te sturen.

Juist door dit soort discutabele artikelen te plaatsen, bereikt men de gemiddelde burger opnieuw (die het zinkende schip reeds verlaten had) voor ideeel actievoeren.

En kan men die vervolgens in discussie en follow-up bijschaven.

Nee, 'Groen-Rechts'... weet er teveel van, zal er dus nooit voorstander van worden. Meestal manipulatie, maar er zitten ook oprechte mensen tussen.


alex (ravage) - July 01, 2009 - 08:03 pm
Mensen, bedankt voor de reacties tot zover. Morgen volgt een toelichting op plaatsing van bovenstaand bericht, en een commentaar op de ophef hier en daar.


nmgn - July 01, 2009 - 07:19 pm
@WTF!?!?!
Ontmaskeren kan ik ook zelf. Wat ik zeg, is dat mensen ook zelf kunnen nadenken en je niet in ieder artikel per se "GRUWELIJKE NAZI-HONDEN" in de kop hoeft te zetten. En je hoeft niet ieder stukje af te sluiten met een uitgekauwde slogan.
We kunnen immers zelf kritisch lezen en denken, dan vorm ik zelf een oordeel over de mensen in kwestie, wat in dit geval waarschijnlijk dicht bij het jouwe ligt.
Sommige mensen lijken doodsbang dat 'het volk' niet zelf tot conclusies kan komen en daarom maar DUIDELIJK verteld moet worden wie de vijand is.


WTF!?!?! - July 01, 2009 - 07:06 pm
@nmgn
WTF??? Hallo hoor jij jezelf wel even praten?? Door dit soort berichten te plaatsen geeft ravage een platform aan extreem-rechts. De telegraaf was ook niet de krant van de NSB (of die van de Duitse Bezetter) MAAR ZE GAF HAAR WEL EEN PLATFORM!!

Denk eens na!! Fascisten als voorpost dienen overal ontmaskert en bestreden te worden, OVERAL!!
Het "neutraal" beschrijven van zo'n actie maakt dit soort figuren als maar meer algemeen geaccepteerd!!
En acceptatie is waar ze op uit zijn.
Ze willen kunnen zeggen:
"he, wij zijn niet zo eng, kijk maar. En als je het nu met ons eens bent, misschien vind je onze andere standpunten dan ook wel interessant."

Het enige platform dat die fascisten verdienen, is het platform van de galg!!
Toen Niet, Nu Niet, NOOIT MEER FASCISME!!!


Pijl - July 01, 2009 - 06:50 pm
NNU, het zal wel aan mij liggen, maar ik bedoel dus dat clubjes zoals mdtb helemaal geen dierenrechtenactivisten zijn. Hun zogenaamde medelijden met de dieren is een front waarachter ze zich verschuilen om andere bevolkingsgroepen uit te sluiten. Dat niet-neonazi's ze uitsluiten is dus niet meer dan terecht. Kan je alleen onsubtiele meningen aan of was ik echt zo onduidelijk?

Ter verduidelijking dan: De inleiding met "het is mooi" was ironisch bedoeld; rassenscheiding is iets slechts, net zoals aanspraak maken op 'eigenheid' van cultuur en natuur om zo 'vreemde' elementen uit te sluiten zoals Michiel Smit dat met de Nijlgans wilde doen; een natuurvriendelijkere voedselproductie houdt volgens mij per definitie een soort regionalisme in, maar dat moet wel open blijven voor mensen en ideeën die niet al 10 generaties op dezelfde plek wonen. Weg met stormfont, mdtb etc.

Verder zeg ik tegen andere activisten dat je je volgens mij beter niet op halal of koosjer vlees richten als je dieren wilt helpen, want of een dier nou met wat meer of minder stress wordt geslacht, dood gaat het toch. Dat de PvdD met zulke wetsvoorstellen komt vind ik een politieke partij onwaardig. Dit helpt helemaal niets aan een verbetering van de situatie. Erger nog, zo zitten er ook nog verdovingsmiddelen in het vlees.

Dus met 'geweld moet je niet verstoppen' bedoel ik dat niemand moet proberen te ontkennen dat mensen die vlees eten, dieren doodmaken. De PvdD vindt het kennelijk beter als de dieren in de laatste drie seconden van hun leven minder lijden, ik vind dat het leven van slachtvee verbeterd moet worden. Door een groot punt te maken van halal vlees wordt het echte issue -de bio-industrie- naar de achtergrond gebracht EN wordt een grote groep mensen bij voorbaat uitgesloten van discussies over dierenleed, terwijl halal ook een criterium zou kunnen zijn tegen grootschalige industrie en gelatine en dierlijke kleurstoffen in bijvoorbeeld snoep.


nmgn - July 01, 2009 - 04:55 pm
Klopt, maar zo'n link geeft ook duidelijk aan wat een tuig het is. Ravage noemt het een nationalistische dierenrechtengroep. Lijkt me dat de lezers hier prima weten wat voor vlees ze dan in de kuip hebben. Afgezien van het bieden van een podium, waar je het eens of oneens mee kunt zijn, zie ik geen reclame voor mudde en z'n maatjes.
Mensen met interesse in dierenrechten, begrijpen, denk ik, ook wel dat 'nationalistische dierenrechtenclubs' waarschijnlijk geen zuivere koffie zijn. 'Het volk' is heus niet dom.
De neutrale toon van dit artikel maakt de Ravage nog geen NSB-krant, wat nu steeds harder geroepen wordt.


riothippie - July 01, 2009 - 04:42 pm
nmgn, het hele stuk is reclame. leuke link naar de site van de desbetreffende nationalistische klootzakken. (ik had een beetje ongelijk, het zijn geen nazi's, maar nationalisten) (en fascisten) Excuus natuurlijk aan de kudde van mudde, ik wil em natuurlijk niet voor het soort idioot uitmaken wat ie niet is. Het is wel een idioot. Maar dat is iedereen bij voorpost. Dus, leg maar uit waarom het geen reclame is.
voorpost, mudde, mtdb, allemaal tegen de muur, en een nekschot. (of iets met pianosnaren en lantaarnpalen..) En de rest van het extreem rechts sneue geheel ook natuurlijk.


NNU - July 01, 2009 - 04:40 pm
"Het was dat we geen stickers hadden om op het vlees te plakken dus hebben we maar folders tussen het KOTSlim voer gelegd.
1 nieuwsgierige winkelbezoekster pakte een folder en glimlachte vriendelijk. "

Aldus een van de activisten van MDTB op Stormfront. Steek je kop nog wat dieper in het zand, Pijl.


nmgn - July 01, 2009 - 03:11 pm
Ik heb dit tevergeefs op verschillende plekken gevraagd. Waar staat die reclame dan, riothippie?
Bedoel je het feit dat er geen PAS OP: DIT ZIJN VIEZE NAZI'S!!! in het stuk staat?


Riothippie - July 01, 2009 - 02:54 pm
Wauw, jullie maken jezelf wnog onsterfelijk achterlijker en verachterlijker door ongeneerd reclame te maken voor een kudde nazis. Wat mij betreft krijgen de ravage mensen voortaan dezelfde behandeling als nazi's. Geen aplaus, wel klappen.
Ravage idioten.


Che Fan - July 01, 2009 - 02:49 pm
"niks is helemaal goed of fout" Lijn, sterf zelf! Vraag maar de nabestaanden van slachtoffers van de holocaust wat voor tuig het hier om gaat.


nazihunter - July 01, 2009 - 02:46 pm
animal liberation, human rights.
one struggle, one fight!
nazi's sterf!


Pijl - July 01, 2009 - 02:30 pm
Het is mooi dat de MDTB tegen dierenleed is, maar de strijd tegen halal en koosjer vlees heeft daar weinig mee te maken. Gaan er minder dieren om geslacht worden? Nee. En het is niet eens het een uitdaging aan moslims om zich over hun eigen eetgewoonten te buigen, maar een aanmaning aan zogenaamd Nederlandse ketens om zich niet in te laten met niet-Nederlandse gewoonten en groepen.

Scheiding van rassen op grond van dierenleed. Je moet er maar opkomen.

@ Groentje: De hele keten moet aangepakt worden, en dat moet inderdaad op de juiste punten gebeuren. Teveel vervoer van dieren moet verboden worden, ja, dus daar zou ik me nog wel een soort regionalisme bij kunnen voorstellen ook. Hormoonvoer ook. Castratie van biggen ook, omdat dat een middel is dat noodzakelijk is voor grootschalige kweek. Kunstmest is slecht voor milieu, zorgt voor droogte en versterkt de macht van multinationals die elders op aarde grote armoede in de hand werken.

Maar zolang mensen vlees eten, moet er geslacht worden. Waarom is gewoon vlees minder erg dan halal vlees? Dat begrijp ik echt niet. Als er één ding fabrieksmatig is, dan is het wel pijnloos slachten. Dat is toch gewoon een grote illusie? Geweld moet je niet willen verstoppen.


Carni - July 01, 2009 - 02:06 pm
Leuk stukkie maar het gaat meer over PvdD dan over MDTB.
Ik ga ff denk ik een lekker hamburger bakken.

Blijft van me vlees af!!!!


MDTBer - July 01, 2009 - 02:00 pm
@ iedereen die het over 'slacht' vs halal had.

Als je de moeite neemt de webstek van MDTB te bekijken (daar krijg je echt geen erectie van in je rechterarm) dan zal je zien dat MDTB ook campagne voert tegen de bio-industrie. Bovendien staat er elke week een nieuw vegetarisch recept op de webstek.

Er is overigens duidelijk in de persverkaring gezet dat er bewust voor is gekozen NEDERLANDSE (dus niet buitenlandse) supermarktketens aan te pakken die een graantje proberen mee te pikken door het leed dat dierenmishendeling heet.

Inderdaad zullen velen bij MDTB geen veganist of zelfs vegetariër zijn, maar als je iedereen uitsluit die dat niet is in je strijd voor dierenrechten dan blijf je met bar weinig mensen over. Tja of dat moet je objectief zijn natuurlijk...


groentje - July 01, 2009 - 12:35 pm
"Het lijkt me bij uitstek een vorm van tunnelvisie om je alleen op de slacht te richten. Heeft het geen prioriteit om de bio-industrie zelf aan te pakken?"
Tja, je kunt natuurlijk de straat op gaan en met een belerend vingertje gaan roepen dat de hele bio-industrie verboden moet gaan worden, maar in de praktijk blijkt dat verminderen van dierenleed alleen in kleine stapjes kan gaan; geen legbatterijeieren meer in de supers, minder blank kalfsvlees, einde (onverdoofde)biggencastratie etc. cetc. Dus ook je inzetten voor een einde aan halalvlees lijkt me allerminst tijdverspilling.


nn - July 01, 2009 - 12:27 pm
Ik wil me aansluiten bij "pijl" (1 juli 11.49) en "Bio-industrie is het probleem, niet halal" (30 juni 11.26). Ik ben erg benieuwd naar de reactie van MDTB.

Ik heb zelf sterk de indruk dat jullie - MDTB, Thomas - enkel focussen op halal omdat halal voor moslims is en omdat jullie tegen alles zijn wat voor moslims is.

Best ironisch, die opmerking over "eendracht". Met de dieren tegen de moslims is misschien een betere naam voor jullie. Of misschien: neonazi's tegen moslims. Dat lekt de lading toch het beste.


Puk - July 01, 2009 - 11:56 am
Vroeger was toen de ravage nog op papier bestond, had dit nooit kunnen gebeuren. Ik ben jaren lang geabonneerd geweest op de ravage. Het was een heerlijk blad, dat NOOIT actie-verslagen zou doen van/voor NEO-NAZI'S!! Misschien zou er commentaar zijn geweest op het feit dat de fascisten van Voorpost nu ook al dierenrechten misbruiken om hun fascistische ideeën te verspreiden.
Hoe kan het dat een website ontstaan uit de traditie van Bluf/ NN / Ravage, ontstaan vanuit de (anarchistische) activisten/kraak beweging, Nu stem geeft aan de actiegroepen van het extreem-rechtse Voorpost?? Gefeliciteerd Alex van Veen, je hebt het zover geschopt dat je zelfs Radio Rapaille achter je hebt.
Wat heeft jou zo diep laten zinken? Waarom haat je anarchisten/extreem-links opeens zo? Waarom zoveel woede naar je (vroegere??) kamaraden? Dus aan jou Alex, de vraag: Komen jou idealen niet verdacht veel over een met die van Voorpost/ wilders/ clown kusters?? Zo nee, stop dan met het geven van een stem aan extreem-rechts. Zo ja, waar ging het mis???


Pijl - July 01, 2009 - 11:49 am
Oud links, sterf... Okee, maar de vraag waarom we nou precies op het kleinste onderdeel van het leven van een dier moeten focussen, wordt niet beantwoord.

Ik blijf erbij, wat maakt het uit hoe dieren worden geslacht die in de bio-industrie worden gekweekt? Wie maalt er om meer stresshormonen in de laatste paar seconden van het leven van een dier? Slachten blijft altijd een geweldsdaad. Een verdoving voordat een schaap de keel wordt doorgesneden? Heel lief, maar waarom geef je dan niet alle kippen, varkens, koeien, etc. in hun hokjes en mini-stallen hun hele leven lang anti-depressiva? Er is meer mis dan alleen het mes.

Het lijkt me bij uitstek een vorm van tunnelvisie om je alleen op de slacht te richten. Heeft het geen prioriteit om de bio-industrie zelf aan te pakken?

Eén ding wat daar in ieder geval niet mee helpt, is de discussie verleggen naar wie wel en wie niet cool is. Ik ben het eens met Lijn, maar vraag me we af wat Lijn zelf denkt over halal vs. andere targets.

Waarom is het goed om onze pijlen te richten op halal vlees? Verliezen we onszelf juist dan niet in navelstaarderij? Tenslotte, als halal slachten in NL verboden wordt, worden er niet minder dieren om geslacht, duizenden kilometers vervoerd, ingespoten met hormonen, bijeengepropt, gevoerd met slecht eten van te ver weg, etc. Laat staan dat andere economieën minder worden aangetast als Europa minder zou gaan exporteren en importeren.

En door alleen halal vlees te verbieden, spring je ook nog eens een bevolkingsgroep op de nek waarvan velen wel een vaag idee hebben dat er iets schort aan de manier waarop wij in NL aan ons voedsel komen. Dat is dus in ieder geval géén voorbeeld van over je Lijn heenstappen.

Shoot :)


lijn - July 01, 2009 - 11:10 am
het antwoord van deze discussie ligt volgens mij in de vraag die paradoxaal genoeg is
wat hebben veganisten en anti fascisten gemeen?
ik denk dat dat een denkbeeldige lijn van idealen in het zand is
die niet overschreden mag worden
als deze lijn op enige manier overschreden word
is men bereid deze lijn met gevaar voor eigen lijf en leden te verdedigen
deze statische strategie van het
"tot de laatste man of vrouw" denken
lijd tot een tunnel visie
dat blijkt wel uit de reacties die volgden op het bovenstaande schrijfsel
want als er niet eens meer gediscussieerd kan worden over de "lijn" die je verdedigt
en je het nodig vind een oproep te doen op indymedia tot een boycot van deze discussie
en zelfs voor heel de site ravage
dan is het misschien tijd dat je een tijdtje au pair
gaat bij de familie chavez !
nu terugkomend op de eerste vraag over de overeenkomsten van veganisten en anti fascisten
en het antwoord wat daar uit zou kunnen komen
voor deze discussie
opsommend zijn dit de punten waar beide partijen
wat van kunnen leren

1 idealen kan je niet opdringen
2 staties een lijn verdedigen en over die lijn heen brullen dat mensen daar ook moeten komen staan
werkt niet
3 als je idealen een lifestyle en teveel een deel van je identiteit worden dan lijd dat tot tunnel visie en een persoonlijke behoefte en afhankelijkheid van deze idealen
4 geweld bedreiging agressie en brandstichting enzzz als actie middel
is compleet contra productief voor het dichter bij brengen van je idealen

niks is helemaal goed of fout
zo ook niet je idealen
daarom is erg belangrijk open te blijven staan
voor een kritische blik en ook vooral bescheiden om te gaan met je idealen
en ze niet onder bedreiging van wat dan ook op te dringen


:-)

ps ravage ga zo door en laat je niet intimideren door het oudste
zwaktebod van de "linkse" beweging die van :
je bent een nazie of je bent een stille


en oud links STERF!!! zodat er weer eens wat nieuws kan groeien

:-)


jaja - July 01, 2009 - 10:05 am
Amai, jullie kunnen trots op jezelf zijn, je krijgt felecitaties van de fascisten zelf! Waauw, dan zal het zeker en vast wel een goed artikel zijn...

Waarom schijnen jullie niet te zien dat het dierenrechten thema gewoon misbruikt wordt door organisaties zoals deze, de meeste eten zelfs gewoon vlees en hadden voor dat hun grote leider Mudde er over begon nog nooit gedahct aan dierenleed. Maar ja in zo'n organisatie moet je natuurlijk je leider volgen, dus opeens zijn de grootste vleeseters en racisten echte dierenrechten activisten...

Hebben jullie dit artikel nu speciaal geschreven om zo'n respons uit te lokken? De klans zit er goed in he?


NNU - July 01, 2009 - 09:50 am
Thomas, Als die politiek vergezeld gaat van het uitsluiten van anderen naar aanleiding van hun afkomst, land van oorsprong of zelf naar ras dan kan je het helemaal vergeten.

En een splitsing in links? Nee hoor, men is daar heel eensgezind over. Ravage wil wel graag gezien worden als het actieblad van links activistisch nederland maar worden door niemand zo meer gezien, verre van zelfs!


Thomas Wentzel - July 01, 2009 - 06:55 am
Goedemorgen heren, dames,

aan de zielige reacties te zien en het terugtrekken van het indymedia-artikel is inderdaad te merken dat er of een splitsing onder links plaatsvind;

Immers voor dierenrechten sta je (met zijn allen!) , of niet (je pakt mensen op politieke kleur, terwijl het om dieren rechten gaat). De Indy-kant; (afa,RvD) gooit het op de politieke en bij hun dus over de links-fascistische boeg om de meer rechts-georienteerden te willen stoppen.

Ravage Digitaal doet het beter, laat iedereen aan het woord! Professioneel!

Verdeeldheid haalt de voorpagina, eendracht brengt vooruitgang!

T. Wentzel
Radio Rapaille


groentje - July 01, 2009 - 12:39 am
Vind het een prima nieuwsartikel zonder waardeoordeel.
Ik vind persoonlijk dat ieder zijn (geloofs)overtuiging mag hebben zolang je er een ander maar niet mee tot last bent. Halalvlees leidt tot meer dierenleed, dus ben ik er op tegen. Ben bang dat dit soort dierenleed bij veel extreemlinkse dierenrechtenactivisten altijd een soort blinde vlek zal blijven...
Ben dus absoluut geen fan van extreemrechts maar sta achter deze actie.


joepie - July 01, 2009 - 12:31 am
joepie het gaat weer over veganisten




:-)


Bio-industrie is het probleem, niet halal - June 30, 2009 - 11:26 pm
Welke dierenactivist mekkert er nou over de laatste paar seconden van het leven van een dier? Of je ze ritueel slacht, elektrocuteert of door de kop schiet, dood gaan ze toch. Moslims uitkiezen als boeman heeft geen enkel nut voor het dierenactivisme. Is het voer ecologisch? Zijn weide en stal adequaat? Wat gebeurt er met de afvalstoffen? Dat zijn de vragen waar echte dierenrechtenactivisten antwoord op willen. Keer je tegen de bio-industrie en niet tegen halal, want de slacht is slechts een paar seconden van een hele industrie. Als je moslims wilt pesten, wees dan niet zo laf om je boodschap te verpakken in totaal onnuttige maatregelen die het welzijn van dieren helemaal niets gaan helpen.


NN - June 30, 2009 - 10:43 pm
WTF?!?


NN - June 30, 2009 - 10:29 pm
WTF! 2e keer dat ravage die nazi's van mdtb aan het woord laat. op deze plek had ik ook nog een reaktie op mudde maar ik ga niet eens de discussie meer aan op dit zielege webzine.


NN - June 30, 2009 - 10:20 pm
Tja, ik kan het totaal niet vinden in extreem rechts, persoonlijk vind ik de strijd voor dierenrechten een specifieke politieke kleur ontstijgen!


VegAntifascist - June 30, 2009 - 10:19 pm
ravage waar zijn jullie nou helemaal mee bezig!!!

animal liberation, human liberation!

geen fascisten, geen dierenleed, stop het slachten, stop mdtb!!!


lezer - June 30, 2009 - 09:59 pm
goed artikel, ik snap de ophef over links of rechts niet


ravage is zielig - June 30, 2009 - 09:51 pm
beetje kk mude zun zin geven kk nazi s ravage dus


dieren vriend Adolf Hitler - June 30, 2009 - 09:04 pm
Ga zo door Alex!


MDTB - June 30, 2009 - 05:29 pm
Ravage bedankt dat jullie de 'moed' hebben deze aktie onder de aandacht te brengen van dierenliefhebbers die normaal gesproken de webstek van Met de Dieren Tegen de Beesten niet bezoeken.

Op het moment dat 'linkse' dierenrechtenorganisaties eindelijk uit hun politiek-correcte schulp zijn getrokken zouden akties als deze door MDTB niet meer nodig zijn. De tijd zal het leren.....


NN - June 29, 2009 - 10:22 pm
Zink nog iets dieper, bitte!


.


 

Naar boven